Navigare principalăNavigare printre categoriiConținut principal

Etichete verzi pentru produse „verzi”

Grüne Etiketten

Lebădă albă, înger albastru, copac verde: mulți clienți nu sunt siguri care dintre nenumăratele sigilii de sustenabilitate au fost verificate cu adevărat. Cum vă puteți da seama dacă produsele respectă într-adevăr standardele ecologice? Pentru a răspunde la aceste întrebări dintr-o privire pentru clienți, dm și-a unit forțele cu instituții și ONG-uri renumite încă din 2017 și a dezvoltat un ajutor de orientare sustenabilă direct pe raft - etichetele verzi. După o creștere masivă a etichetelor de sustenabilitate pe piață în ultimii ani, standardele utilizate pentru a evalua ce sigilii pot purta o "etichetă verde" la raft au fost revizuite din nou în 2022: 

"Cumpărăturile cu conștiință ecologică ar trebui să fie distractive și ușoare. La dm, consumatorul poate fi sigur că produsele etichetate ca fiind mai sustenabile chiar sunt. În cadrul revizuirii "etichetelor verzi", sigiliile obișnuite de pe piață au fost, prin urmare, supuse unui test și cerințele au fost înăsprite încă o dată", spune directorul general al dm, Harald Bauer. 

În prezent, peste 2.000 de produse de la dm poartă o etichetă verde. 

19 sigilii – o etichetă

Toate sigiliile de mai jos și mărci de testare sunt clasificate în prezent ca fiind de încredere. 

Prezentare generală a sigiliilor și mărcilor de certificare

  1. Sigla Bio cu textul nach EG-Öko-Verordnung pe fundal alb

    Eticheta ecologică germană

  2. Cuvântul cheie principal: Blauer Engel Imagine: Sigla Blauer Engel pe fundal alb. Rezultat: Sigla Blauer Engel pe fundal alb

    Îngerul Albastru

  3. Sigle Cosmos Organic și Cosmos Natural pentru produse cosmetice organice și naturale

    COSMOS

  4. Logo Demeter pe fundal alb cu text alb pe fundal portocaliu și linie verde dedesubt

    Demeter

  5. Sigla Bio Austria pe fundal galben și verde

    Bio Austria

  6. Sigla Bio Garantie pe fundal alb cu cerc verde și text roșu

    Bio Garantie

  7. Sigla ecologică UE pe fundal verde cu stele albe în formă de frunză

    EU-Bio

  8. Sigla Ecocert în roșu pe fundal alb

    Ecocert

  9. Sigla EU Ecolabel cu frunze verzi și stele albastre pe fundal alb

    EU Ecolabel

  10. Logo Naturland cu frunze verzi stilizate într-un dreptunghi verde

    Naturland

  11. Sigla NATRUE cu profil de față și text www.natrue.org

    Natrue

  12. Sigla Global Organic Textile Standard GOTS pe fundal alb

    GOTS

  13. Sigla Nordic Swan Ecolabel cu un cerc verde și o lebădă stilizată albă

    Nordic Ecolabel

  14. Cuvântul cheie principal: Umweltzeichen Logo Umweltzeichen cu text roșu și cercuri alb-verzi pe fundal alb

    Eticheta ecologică austriacă

  15. Sigla Fairtrade cu simbol albastru și verde pe fundal negru

    FAIRTRADE

  16. Cuvânt cheie principal: cosmetică organică Logo pentru cosmetice organice cu text Cosmetique Bio Cosmos Organic

    Cosmos Organic

  17. Sigla USDA Organic pe fundal alb

    USDA ORGANIC

  18. Sigla agricultura ecologică cu literele ae și frunză verde

    Agricultură ecologică

  19. Cuvântul cheie principal: certificare FSC Imagine: Logo certificare FSC cu text în germană

    FSC

Sigla germană pentru produse ecologice există din 2001 și identifică alimentele certificate ecologic. Se recunoaște după forma hexagonală distinctivă, în centrul căreia se află mențiunea „Bio nach EG-Öko-Verordnung” (ecologic conform Regulamentului CE privind produsele ecologice). Această siglă are o caracteristică specială: nu poate fi utilizată singură și este, de regulă, însoțită de sigla ecologică obligatorie a UE (frunză verde cu stele).

Îngerul Albastru este marca ecologică germană pentru protecția oamenilor și a mediului. Probabil cea mai veche marcă de acest gen, ea certifică din 1978 produsele și serviciile care sunt deosebit de recomandabile din punctul de vedere al durabilității și al protecției mediului. Îngerul Albastru este un ghid de orientare consacrat pentru toți cei care doresc să cumpere produse ecologice.

Eticheta ecologică germană COSMOS a fost creată pentru a stabili criterii armonizate la nivel internațional și o procedură de certificare uniformă pentru produsele cosmetice naturale și biologice. COSMOS oferă două sigle pentru produsele cosmetice, cum ar fi produsele de înfrumusețare și de îngrijire a pielii.

Semnul COSMOS ORGANIC este atribuit produselor care respectă standardul COSMOS din toate punctele de vedere și conțin procentul necesar de ingrediente biologice conform standardului COSMOS.

Semnătura COSMOS NATURAL reprezintă produsele care respectă standardul COSMOS din toate punctele de vedere, dar nu conțin proporțiile minime de ingrediente biologice cerute de standardul COSMOS.

Demeter este certificatul pentru agricultura biodinamică și se caracterizează prin norme stricte pentru cultivare, prelucrare și comercializare, care țin cont atât de aspectele ecologice, cât și de cele spirituale. Agricultura Demeter se dedică economiei circulare vii și este considerată cea mai durabilă formă de agricultură. Ea depășește cu mult cerințele Regulamentului ecologic al UE. Utilizarea atentă a resurselor naturale și creșterea animalelor în conformitate cu speciile sunt parte integrantă a filosofiei Demeter.

Logo-ul reprezintă agricultura biologică controlată și garantează că produsele sunt fabricate în conformitate cu norme ecologice stricte. Fermierii ecologici din bio austria își desfășoară activitatea în conformitate cu normele asociației, care sunt mult mai stricte decât cele prevăzute de Regulamentul UE privind produsele ecologice.

Sigla reprezintă respectarea unor standarde ecologice stricte în producția și prelucrarea alimentelor.

Logo-ul UE pentru produse ecologice identifică produsele ecologice provenite din agricultura ecologică. Organismul de control ecologic certifică respectarea unor condiții stricte în ceea ce privește producția, prelucrarea, transportul și depozitarea. Frunza ecologică cu stele are rolul de a orienta consumatorii în achiziționarea de produse ecologice.

Sigla Ecocert este acordată de organizația de certificare cu același nume. Cu controale în peste 80 de țări, Ecocert este considerată una dintre cele mai mari organizații din domeniul certificării detergenților, produselor cosmetice, lumânărilor ecologice și parfumurilor de cameră. Produsele care poartă sigiliul Ecocert sunt compuse din 99% ingrediente de origine naturală și trebuie să îndeplinească criterii de durabilitate clar definite, care depășesc cu mult cerințele legale. Spre deosebire de sigla ecologică a UE, care este acordată numai produselor alimentare și reprezintă un simbol uniform în cadrul UE, sigla Ecocert este acordată de un organism de certificare privat, care verifică respectarea criteriilor stabilite.

Eticheta ecologică a UE (EU Ecolabel, marca ecologică a UE, marca ecologică europeană) identifică produsele și serviciile ecologice. Până în prezent, a fost acordată de peste 95.000 de ori. Încă din 1992, Comisia Europeană a decis să înființeze eticheta ecologică a UE, care este recunoscută în toate cele 27 de state membre ale UE, precum și în Norvegia, Liechtenstein și Islanda, oferind consumatorilor informații fiabile cu privire la compatibilitatea produselor și serviciilor cu mediul.

De mulți ani, dm comercializează produse certificate conform normelor stricte ale Naturland, cea mai mare asociație internațională pentru produse ecologice. Obiectivul comun al Naturland și dm este dezvoltarea agriculturii ecologice. Pe lângă marca proprie dmBio, peste 100 de produse din gama alimentară poartă deja sigla Naturland, care simbolizează o economie ecologică și socială bazată pe cooperare. Naturland înțelege durabilitatea în sensul său global, ca responsabilitate față de oameni, animale și mediu.

Dacă produsele cosmetice naturale și biologice respectă liniile directoare NATRUE, acestea pot fi marcate cu eticheta NATRUE. În prezent, peste 9.700 de produse și ingrediente din întreaga lume poartă eticheta NATRUE. Produsele certificate de NATRUE sunt compuse în proporție de 100% din substanțe naturale, naturale și identice cu cele naturale. În formularea produselor cu eticheta NATRUE nu sunt permise substanțe provenite din OMG-uri, siliconi, parabeni, microplastice, parfumuri sintetice sau uleiuri minerale.

„Global Organic Textile Standard” (GOTS) este recunoscut ca standard mondial de referință pentru prelucrarea textilelor din fibre naturale obținute prin metode biologice. Acesta definește cerințe tehnice și de mediu la un nivel ridicat de-a lungul întregului lanț de producție textilă și impune, în același timp, respectarea unor criterii sociale. GOTS este susținut de o certificare independentă a întregului lanț de aprovizionare textilă, realizată de terți.

Cunoscut și sub denumirea de Nordic Swan Ecolabel: Eticheta ecologică este eticheta guvernamentală de sustenabilitate a țărilor scandinave. Cerințele stricte în toate fazele ciclului de viață al produsului, precum și înăsprirea continuă a acestor criterii promovează dezvoltarea sustenabilă și servesc drept bază pentru această etichetă. 

Sigla distinge produsele și serviciile care sunt ecologice și durabile. Aceasta are scopul de a ajuta consumatorii să ia decizii ecologice și promovează întreprinderile care respectă standardele ecologice.

Sigla neagră Fairtrade identifică produsele cultivate și comercializate în mod echitabil. Toate ingredientele unui astfel de produs trebuie să fie comercializate în conformitate cu standardele Fairtrade și să poată fi urmărite fizic. Aceasta înseamnă că, în procesul de fabricație, au fost respectate criterii sociale, ecologice și economice strict definite.

Pe lângă sigla Fairtrade neagră, există și o siglă Fairtrade albă pentru materiile prime comercializate în mod echitabil într-un produs compus. Această etichetă se referă la un singur ingredient care a fost cultivat și comercializat în mod echitabil.

Logo-ul Cosmébio, adesea însoțit de mențiunea "COSMOS ORGANIC", este o garanție a calității și autenticității produselor cosmetice, indicând că acestea respectă standarde stricte privind ingredientele și procesele de fabricație. 

Semnul USDA Organic garantează că produsele sunt fabricate în conformitate cu standardele stricte ale agriculturii ecologice din SUA, care încurajează practicile ecologice și renunțarea la pesticide și îngrășăminte sintetice.

Sigla naţională ,,ae”, specifică produselor ecologice, alături de sigla comunitară sunt folosite pentru a completa etichetarea, în scopul identificării de către consumatori a produselor obţinute în conformitate cu metodele de producţie ecologică.

Certificarea FSC permite întreprinderilor și consumatorilor să aleagă lemn, hârtie și alte produse forestiere fabricate din materiale provenite din păduri bine gestionate și/sau din surse reciclate. Etichetele FSC 100% indică produsele fabricate din materiale provenite în proporție de 100% din păduri certificate FSC. Etichetele FSC MIX indică produsele fabricate dintr-o combinație de fibre primare FSC și/sau materiale reciclate cu fibre pure controlate.

Capătul listei