Sticluțele de parfum - artă pentru simțuri
O adevărată atracție pentru ochi – prin asta se caracterizează sticluțele de parfum, adesea impresionante, nobile și cu un design luxos, care deschid cu adevărat apetitul pentru un nou parfum. Dar ce se ascunde în spatele acestor mici opere de artă, ce dezvăluie o sticluță de parfum despre conținutul său?

dm drogerie markt
Durata lecturii 7 min.
•
06.02.2023

Sticluțele de parfum - mai mult decât un ambalaj frumos
Parfumurile miros minunat, ne subliniază personalitatea, conferă eleganță și siguranță de sine - și sunt cadouri extrem de populare: parfumurile cu miros senzual. Produsul pentru care ne decidem să îl achiziționăm în cele din urmă depinde adesea nu numai de parfumul în sine, ci și, într-o mare măsură, de ambalaj. Am vrut să aflăm mai multe și am sintetizat pentru dvs. câteva informații foarte interesante despre sticlele de parfum:
1. Ce este o sticluță de parfum?
Conform dicționarului, o sticluță este o "sticlă mică din sticlă cu dop pentru păstrarea parfumului sau a altor produse similare". Cu toate acestea, istoria din spatele ei este mult mai vastă decât s-ar putea crede. Încă din Egiptul antic, esențele parfumate erau păstrate în vase de lemn, piatră, metal, lut sau argilă, iar în Grecia antică erau adesea păstrate în vase sau amfore decorate în mod deosebit.
Romanii au descoperit arta suflării sticlei și, în cele din urmă, au îmbuteliat parfumul în sticluțe de sticlă turnată. De când parfumierul francez François Coty l-a însărcinat pe faimosul artist Art Nouveau René Lalique să creeze flacoane potrivite pentru parfumurile sale, s-a investit foarte mult timp în designul sticluțelor de parfum până în prezent. Sticla de parfum a suferit o nouă revoluție în anii 1980, când au început să fie produse sticle cu pulverizatoare. Sticlele de parfum cu pompă cu bilă au fost deosebit de populare și sunt și astăzi un adevărat punct de atracție.
2. De unde provine cuvântul "flacon"?
Se spune că originea cuvântului provine din limba franceză și datează din secolul al XVIII-lea. Sticluța de astăzi derivă din cuvântul latin târziu "flasca, flasco", care a însemnat sticlă în limba germanică. Între timp, termenul "sticluță" s-a impus atât de mult încât este folosit exclusiv pentru a descrie un recipient de parfum.
3. De ce sunt sticlele de parfum făcute din sticlă?
Pe vremea aceea, sticla era mai ieftină decât alte materiale și era ușor de produs în cantități mari. Există, de asemenea, efectul optic: sticla este fragilă și are refracții speciale ale luminii care conferă sticluței o parte prețioasă. Desigur, există și un motiv practic: aromele unui parfum se păstrează foarte mult timp dacă sunt depozitate în flacoane de sticlă.
4. Ce dezvăluie o sticlă de parfum despre conținutul său?
O sticlă de parfum bine concepută reflectă perfectă conținutul său, ne răsfață simțurile și ne face să ne dorim mai mult. Forma concepută individual ne dă o idee în avans despre tipul parfumului și despre mesajul pe care îl transmite parfumul.
Culoarea sticluței de parfum dezvăluie, de asemenea, ceva despre conținut: tonurile de albastru deschis reprezintă parfumuri proaspete, acvatice, iar albastrul închis simbolizează noaptea și misterul. Tonurile de roz sunt adesea sinonime cu parfumurile florale și romantice, în timp ce tonurile de roșu subliniază senzualitatea.
Tonurile de galben și portocaliu caracterizează un parfum revigorant, citric și energic, iar variantele aurii conțin de obicei compoziții orientale cu note de parfum senzuale și calde. Sticluțele de culoare închisă - maro, violet și negru indică parfumuri picante și grele, care transmit un aer exclusivist.
5. Cine concepe sticlele de parfum?
În prezent, se investesc mulți bani în crearea și dezvoltarea sticlelor de parfum - până la urmă, ambalajul este un factor decisiv în modul în care parfumul este primit de către client. De regulă, graficienii și designerii de produs proiectează prețioasele sticle - adesea chiar înainte ca parfumul să fie dezvoltat. Forma sticlei trebuie să se potrivească cu marca și cu modelele anterioare. Materialele importante sunt sticla, metalul și plasticul. Dar se folosesc și aur, porțelan și pietre colorate.
6. Cum se fabrică sticluțele?
Sticlele de parfum sunt produse în fabrici de sticlă. Fiecare flacon nou este diferit, astfel încât trebuie să se dezvolte o mașină separată pentru producția în serie. Deoarece producția unei sticle de parfum consumă mult timp, multe mărci acordă o atenție sporită sustenabilității și creează sticle care pot fi reumplute. În acest fel, frumoasele "pahare" nu ajung la gunoi și nu trebuie reciclate cu costuri mari.
7. Ce puteți face cu sticlele de parfum?
Unele sticluțe de parfum pot fi reumplute, altele merg într-un loc special, ca obiect de colecție. Dacă sticla de parfum este goală, dar nu doriți să o aruncați, transformați-o într-un distribuitor de parfum. Pur și simplu scoateți capacul și puneți flaconul deschis în dulapul de lenjerie - un parfum fin va continua să iasă din el timp de câteva săptămâni. Dacă sticlele de parfum deosebit de frumoase sunt goale, le puteți folosi și pentru a face mini vaze fermecătoare, odorizante sau suporturi de lumânări. Pentru a face acest lucru, scoateți cu grijă capacul, curățați cu grijă flaconul și utilizați-l așa cum doriți.
8. Cum introduc parfumul într-un pulverizator?
Doriți să aveți parfumul preferat la dumneavoastră în orice moment? Apoi, cel mai bine este să îl puneți într-un mic pulverizator de buzunar care ocupă puțin spațiu în geantă. Pentru a vă asigura că nu se pierde conținutul valoros al flaconului de parfum, îl puteți decanta cu ajutorul unei pâlnii mici. O seringă de unică folosință - disponibilă în farmacii - este, de asemenea, o modalitate excelentă de a scoate parfumul prețios din sticlă. Între timp, există și pulverizatoare de buzunar cu tehnologie de umplere fără scurgere: aici, există o deschidere de umplere în partea de jos care se potrivește perfect pe tubul sticlei de parfum. În acest fel, parfumul poate fi transferat din flacon în pulverizator fără efort și fără pierderi.
9. Cum se numește cea mai scumpă sticlă de parfum din lume?
În cele din urmă, un eveniment cu efect de uimire: cea mai scumpă sticlă de parfum din lume se numește "Belle Haleine" (Respirație frumoasă) - sticla de 16,5 centimetri înălțime și 11,2 centimetri lățime a fost creată în 1921 de Marcel Duchamps, unul dintre cei mai influenți artiști ai epocii moderne. "Belle Haleine" este un așa-numit readymade. Cu alte cuvinte, un produs de consum fabricat industrial care devine valoros doar prin asocierea sa cu artistul care l-a creat. Pentru celebrul flacon, Duchamp a luat o sticlă de la compania pariziană Rigaud, a schimbat eticheta și a semnat "Rrose Sélavy 1921". Creatorul de modă francez Yves Saint Laurent a cumpărat sticla la o licitație în 1990. După moartea sa, în 2008, o persoană necunoscută a cumpărat "Belle Haleine" de la moștenirea sa - pentru suma uriașă de 7,9 milioane de euro.



